درخشش طلا و جواهرات و مقاومت آن برای هزاران سال نمادی از ثروت و وضعیت بوده است. مقدار طلا در جواهرات می‌تواند از طلا ۲۴ عیار خالص تا لایه‌ای نازک از طلا متغیر باشد. طلا خالص ۲۴ عیار، فلزی نرم و در معرض خراش شدن است. اغلب جواهرات همانند انگشتر طلا زنانه یا گوشواره طلا زنانه را به عنوان طلا ۱۴ عیار و ۱۰ عیار مشاهده می‌کنید؛ هر دو هنوز “طلا واقعی” هستند؛ با این حال، طلا با سایر فلزات یا آلیاژها ترکیب شده است تا سختی و مقاومت آن افزایش یابد. بسیاری از طلا و جواهرات با سنگ‌های قیمتی، مروارید، انامل یا فلزات دیگر مانند نقره، پلاتین و مس زیبا شده‌اند.

از آنجا که تقریباً همه جواهرات به نزدیکی پوست استفاده می‌شوند، می‌توانند روغن بدن، آرایش، خاک، باکتری‌ها و میکروب‌ها را جذب کنند. این تجمعات باعث از بین رفتن درخشش طلا می‌شوند. تمیز کردن منظم باعث می‌شود طلا و جواهرات برای دهه‌ها درخشان بمانند. بهترین روش خانگی تمیز کردن طلا و جواهر را قدم به قدم یادبگیرید.

نکته: هرگز از خمیر دندان، سودا، یا محلول‌های تمیزکننده فلزی تجاری بر روی طلا برای تمیز کردن طلا و جواهر استفاده نکنید. اگر این مواد سایشی را استفاده کنید، ممکن است طلا را خراش بزنید. هرگز از سفید کننده استفاده نکنید. سفید کننده با طلا واکنش دارد و آلیاژهای طلا را می‌خورد.

هر چند وقت یکبار باید طلا و جواهرات را تمیز کنید

زمان تمیز کردن طلا و جواهرات به میزان استفاده آنها بستگی دارد. طلا به راحتی مثل نقره زنگ نمی‌زند، اما استفاده و لمس مکرر می‌تواند باعث کاهش درخشندگی آن شود.

طلا با عیار پایین‌تر که شامل غلظت بیشتری از آلیاژها است، اگر به سطوح بیش از حدی از مواد شیمیایی مانند کلر، الکل، اسیدها و ترکیبات گوگردی اشعه کند، زنگ زده خواهد شد.

جواهراتی که به طور مکرر استفاده می‌شوند باید حداقل ماهانه یا بیشتر اگر درخشندگی آنها کاهش یابد، تمیز شوند.

آنچه نیاز دارید:

تجهیزات / ابزارها:

  • مسواک با سر نرم
  • پارچه نرم پنبه‌ای
  • کاسه کوچک

مواد:

  • مایع ظرفشویی
  • آب گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *