الماس یکی از زیباترین و باارزش‌ترین سنگ‌های قیمتی است که در طول تاریخ برای تزئین و نشان دادن عشق و احترام استفاده شده است. اما همه الماس‌ها یکسان نیستند و رنگ آن‌ها یکی از معیارهای مهم برای تعیین کیفیت و قیمت آن‌ها است. رنگ الماس به روشنی و شفافیت آن اشاره دارد و معمولاً با حروف الفبای انگلیسی از D تا Z نشان داده می‌شود. الماس‌های رنگ D کاملاً شفاف و بدون هرگونه رنگ زائد هستند و پرارزش‌ترین نوع الماس محسوب می‌شوند. به مرور که به سمت Z حرکت می‌کنیم، الماس‌ها  از رنگ زرد یا قهوه‌ای شروع می‌شوند و ارزش آن‌ها  به ترتبی کاهش می‌یابد.

اما رنگ الماس فقط به خود آن بستگی ندارد، بلکه به نوع فلز و رنگ حلقه‌ای که در آن قرار دارد نیز مربوط است. یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین نوع فلز برای ساخت انگشتر با الماس، طلا رزگلد است. طلا رزگلد یک ترکیب از طلا، مس و نقره است که با دادن رنگ صورتی و قرمز به طلا، چشم‌انداز جدید و منحصربفردی به آن  می‌بخشد. طلا رزگلد با پوست های مختلف سازگار است و باعث می‌شود الماس درخشان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

پس سوال اینجاست که چه رنگ الماسی با طلا رزگلد هماهنگ است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و نکات مهم و کاربردی را برای انتخاب بهترین رنگ الماس برای انگشتر طلای رزگلد به شما بگوئیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *